loading...
پایگاه اینترنتی انتخابات شهر گرگاب
admin بازدید : 475 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (5)

 

" رفتار آدمي تحت تاثير اهداف و انگيزه ها هستند و این اهداف و انگيزه به عنوان نيازهاي بيروني و دروني به همديگر اثر متقابل دارند. اهداف بلند و والا ، انگيزه بيشتر و اهداف پايين تر و پست تر ، انگيزه كمتري را ايجاد مي نمايند. بين هدف گذاري و برنامه ريزي ارتباط تنگاتنگي وجود دارد و برنامه بدون هدف، اثر بخشي نداشته و هدف بدون برنامه ، خيال و رويايي بيش نيست ! "

از آنجایی که آرام بودن و خاموش ماندن را در این برهه زمانی جایز نمی دیدیم و فعالیت شهری را مانند گذشته از رسالت های اجتماعی خود می دانستیم و تغییر را لازمه بالندگی می دیدیم ، در نهایت در مباحث متعددی با مشورت برخی از اشخاص و دوستان در رابطه با انتخابات شورای اسلامی شهر گرگاب به جمع بندی هایی رسیدیم که در نهایت منجر به راه اندازی پایگاه اینترنتی انتخابات شهر گرگاب گردید.

در این زمینه ذکر نکات زیر حائز اهمیت می باشد:

 

1- خلق حماسه سیاسی:

هدف از راه اندازی این پایگاه اینترنتی، ایجاد مرجعی برای اطلاع رسانی  انتخابات شورای اسلامی شهر گرگاب، واگذاری فرصت و فضای یکسان و برابر برای همه ی کاندیداها ،زمینه سازی برای انتخاب افراد اصلح و در نهایت رقم زدن حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری( مد ظله العالی ) در 24 خرداد ماه بود.

 

2- قانونمداری و سپس توانمندی:

یکی از بارزترین مسیرهای این پایگاه بحث قانونمداری کاندیداها بود.از آنجایی که برای تیم مدیریت سایت در درجه اول قانونمداری و سپس توانمندی اهمیت داشت، مطالب و نظرات ارسالی از طرف نویسندگان مختلف در مورد قانون گرایی و از جمله قانون سکونت به هیچ عنوان توسط تیم مدیریت سانسور نگردید و تمام دیدگاه های بعضا متفاوت نشر پیدا کرد، هر چند که در این مسیر اشخاصی به مخالفت با این موضوع پرداختند، اما تیم مدیریت با علم بر حق و حقیقت بودن آن بی توجه به این سنگ اندازی ها راه خود را استوار و محکم ادامه داد.

در مورد توانمندی نسبی کاندیداها نیز ،تیم مدیریت تصمیم به آماده نمودن فرمی تحت عنوان بیوگرافی،اهداف و برنامه ها گرفت و این فرم علاوه بر قرار گرفتن در معرض دید عموم،در اختیار هر کدام از کاندیداها هم قرار داده شد که از 22 کاندیداهای نهایی،19 کاندیدا این فرم را تکمیل نمودند اما به دلیل مخالفت مراجع ذی صلاح،این فرم ها در ایام تبلیغات رسمی بر روی این پایگاه قرار گرفت.

 

3- آزادانه بحث کردن با کمترین سانسور ممکن:

یکی از برنامه های مهم در نظر گرفته شده توسط تیم مدیریت،آزاد بودن قسمت نظرات مطالب صفحه ی اصلی ،تالار گفتمان و گفتگوی آزاد بود تا کاربران محترم بتوانند براحتی و آزادانه نقدها و افکار خود را بر روی این پایگاه قرار دهند. اما در این میان برخی از نقدها و نظرات بنا به دلایلی و از جمله توهین،تخریب،اخبار کذب،مطالبی که بار حقوقی داشت و در عین حال اثبات نشده بود،مطالبی که حقیقت داشت اما پس از قرارگیری آن با واکنش های متعدد و از جمله توهین و تخریب همراه بود، سانسور گردید.اما آنچه بسیار مهم می باشد این است که کلیه مطالب،نقدها و نظرات سانسور شده و حذف شده کمتر از 5 درصد می باشد که این خود نشان از فرهنگ بالا و روش نقد صحیح همشهریان محترم دارد .

 

4- مقایسه نتایج نظرسنجی پایگاه اینترنتی با نتیجه نهایی انتخابات شهر گرگاب:

از ابتدای فعالیت این پایگاه تا به حال دو نظرسنجی مختلف بر روی این پایگاه قرار گرفته که در هر دو نظرسنجی،کاربران تغییر و تحول را مناسبتر از شرایط فعلی ارزیابی نمودند که نتیجه انتخابات 24 خردادماه نیز نشان از همین رویه داشت.همچنین نتیجه نظرسنجی دوم نیز مورد اعتراض برخی کاندیداها و حامیان آنها قرار گرفت و بعضا اصل نظر سنجی زیر سوال رفت. اما نتایج انتخابات شهر گرگاب نشان داد از 7 کاندیدای برتر نظرسنجی این پایگاه،4 نفر جزء 7 نفر نهایی نتیجه انتخابات شهر گرگاب قرار گرفتند که بدین شرح می باشد:

یاسر بیدرام

نظرسنجی این پایگاه:رتبه اول      نتیجه نهایی انتخابات شهر گرگاب:رتبه سوم

غلام حق شناس

نظرسنجی این پایگاه:رتبه دوم      نتیجه نهایی انتخابات شهر گرگاب:رتبه ششم

رضا شانظری

نظرسنجی این پایگاه:رتبه پنجم      نتیجه نهایی انتخابات شهر گرگاب:رتبه پنجم

محمد شانظری

نظرسنجی این پایگاه:رتبه هفتم     نتیجه نهایی انتخابات شهر گرگاب:رتبه هفتم

با توجه به اینکه در نتایج نظرسنجی این پایگاه قبلاً نیز اشاره شده بود" نظرسنجی های اینترنتی به دلیل محدودیت شرکت کنندگان و جامعه آماری کم، از نظر علمی قابل تعمیم به کل شهر یا افکار عمومی نیست" اما با این حال 4 نفر فوق جزء 7 نفر نهایی نتیجه انتخابات قرار گرفتند.

 

5- تخلفات آشکار در روز رأی گیری(24 خرداد):

مورد بسیار مهمی که در این پایگاه متاسفانه به آن پرداخته نشد، تبلیغات و تخلفات کاندیداها در 24 خردادماه و روز رأی گیری بود که برای اولین بار به این گستردگی در سطح شهر پدید آمد.تخلفاتی که از دیدگان بسیاری از همشهریانمان پوشیده نیست و این هشدار مهمی برای آینده است.در ذیل به پاره ای از این تخلفات اشاره می شود:

الف- همانگونه که فرمانداری شهرستان اعلام نموده بود در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت همانند گرگاب، رأی دادن افراد خارج از حوزه انتخابیه(مانند شاهین شهر و ...)در شهر مربوطه(گرگاب) خلاف قانون است.اما اگر همین الآن هیئت های اجرایی و نظارت مشخصات اشخاص رأی دهنده در گرگاب را بررسی نمایند حتماً مشاهده خواهند نمود چه تعداد کثیری از شهر مجاورمان شاهین شهر به شهر گرگاب مراجعه و به کاندیدای خود رأی دادند.اتفاقی که تا به حال به اینگونه در شهر گرگاب بی سابقه بود و تأثیر عمده ای نیز در آرا داشته است و یکی از دلایل افزایش آرای مأخوذه در شهر گرگاب(حدود 3700 رأی)به همین خاطر است این در حالیست که تعدادی از ساکنین شهرمان نیز به علت کاندیداتوری 2 نفر از همشهریانمان در شاهین شهر،در شهر مجاورمان رأی خود را در صندوق انداختند!

ب- تخلف اساسی دیگر حضور برخی کاندیداها و حامیان آنها در ورودی شعب اخذ رأی و تأثیرگذاری حامیان کاندیداها بر آرای مردم بوده است.

برخی از تحرکات حامیان کاندیداها به نظر می رسید با برنامه ریزی قبلی انجام شده و برخی اقدامات حامیان کاندیداها نیز تحت تأثیر این برنامه ریزی ها بود و در ورودی شعب اخذ رأی با رأی دهنده(آقا و خانم) در هنگام رأی دادن بحث نموده و آنها را مجاب به دادن رأی به کاندیدای مورد نظر خود می نمودند، روندی که متأسفانه از ابتدای رأی گیری تا انتهای آن بصورت گسترده ادامه پیدا کرد.

و اما 3 سوال:

1- آیا برخی از کاندیداها که در روز انتخابات به اینگونه تبلیغات نداشتند و فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی خود را در چارچوب قانون و تنها در روزهای مشخص شده توسط ستاد انتخابات کشور انجام داده اند چه گناهی دارند که به اینگونه از قافله عقب بیفتند؟آیا وقت آن نرسیده که مراجع ذی صلاح با این تخلفات آشکار به مقابله پرداخته و تدابیری بیندیشند؟

2- آیا افراد غیر بومی که به منظور رأی دادن به گرگاب آمدند ، تنها به یک کاندیدا رأی دادند یا برخی دیگر از کاندیدا نیز در این امر شریک بودند؟

3- آیا رسیدن به پست شورا در شهر گرگاب برای برخی کاندیداها و حامیان آنها آنقدر مهم است که حاضرند تخلفات آشکاری را مرتکب شوند.بدانیم علاوه بر باز نمودن راه برای قانون شکنی در دوره های بعد،در پیشگاه خداوند نیز مسئولیم.همانطور که خداوند در سوره انبیاء آیه 47 می فرماید:" و ما ترازوي عدل و داد را در روز قيامت خواهيم نهاد ، و اصلاً به هيچ كسي كمترين ستمي نمي‌شود ، و اگر به اندازه دانه خردلي ( كار نيك يا بدي انجام گرفته ) باشد ، آن را حاضر و آماده و بسنده خواهد بود كه ما حسابرس و حسابگرباشيم"

در پایان هنگامیکه آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه فرمودند نظارت بر انتخابات شوراها صفر است با واکنش رئیس مجلس مواجه شدیم که این حرف،حرف دقیقی نیست اما هنگامیکه این موارد را مشاهده می کنیم در می یابیم صحبتهای دبیر شورای نگهبان قابل قبول است.

 

6- عدم فعالیت پایگاه اینترنتی:

سخن پایانی در مورد پیشنهاداتی در مورد ادامه فعالیت این پایگاه اینترنتی با عناوینی دیگر و در صورت عدم تمایل، واگذاری آن به تیم مدیریت دیگری می باشد که تیم مدیریت این پایگاه اعلام می کند این تیم فعلاً بنا به مشغله های مختلف ، تمایلی به ادامه فعالیت ندارد و این پایگاه تا تاریخ 92/04/10 بصورت تعلیق و در نهایت در تاریخ اشاره شده این پایگاه تعطیل خواهد شد .

 

 در پایان ضمن تبریک به مردم فهیم شهر گرگاب که حماسه ای بی نظیر آفریدند و همچنین عرض تبریک و تهنیت به اصلحان منتخب مردم شریف شهر گرگاب در چهارمین دوره شورای اسلامی گرگاب . برای این عزیزان که سکان هدایت و مدیریت شهرمان را بر عهده گرفتند درخواست ، توفیق روز افزون ، کار پر ثمر ،شروعی پر شکوه ، پایانی پر فتوح و عمل بی منت را برایشان از خداوندگار رحمان و رحیم خواستاریم ، باشد که مسیر تحقق " گرگاب سیتی " واقعی را فراهم کنند تا طعم حقیقی شهر بودن را با تمام وجود حس کنیم . از شما می خواهیم که تمام تلاش خود را برای محقق کردن وعده های مطرح شده در این مدت بگذارید و از اختلاف و تفرقه افکنی به شدت پرهیز کنید و قانون را ملاک و معیار قرار دهید تا در نهایت امید ، آبادانی و آرامش به مردم فهیممان هدیه شود .

پس از گذشت تمامی اتفاقات تلخ و شیرین از خدمت کاربران عزیز و خردمند بصورت موقت خداحافظی می کنیم ولی امیدوار به بازگشت هستیم .به رسم ادب و احترام بر خود لازم می دانیم ضمن تشکر از همه مساعدت ها، همراهی ها و همدلی ها ، در صورت وجود ضعف و قصوری از جانب ما،از همگی طلب حلالیت می نماییم.امیدواریم در لوح دلهای مهربانتان ما را مشمول عفو و دعای خیر نمایید.

در پناه ایزد منان شاد و سلامت و سربلند باشید  

  و من الله التوفیق

تیم مدیریت پایگاه اینترنتی انتخابات شهر گرگاب

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط گرگابی در تاریخ 1392/04/06 و 14:33 دقیقه ارسال شده است

دوستان عزیز سلام،

ما هم به سهم خود از زحمات مدیریت پایگاه اینترنتی انتخابات شهر گرگاب و کلیه کاربران محترم مخصوصا" نخبگان عزیز که بالاخره زحمات آنها جواب داد و فکر می کنیم این تغییرات محسوس در انتخاب مردم فهیم شهر گرگاب (از انتخاب طایفه ای فاصله گرفتند و به توانمندی افراد بیشتر توجه نمودند) نتیجه تلاش این عزیزان بوده است.
موفق باشید.

این نظر توسط شاه نظری در تاریخ 1392/04/04 و 19:17 دقیقه ارسال شده است

حقیر نیز بر خود لازم و واجب می‌دانم به پاس زحماتتان از یکایک شما عزیزان سپاسگزاری نموده و برای همه خدمتگذاران این مرز و بوم طلب سلامتی و سعادت نمایم.

این نظر توسط ژورنالیست در تاریخ 1392/04/04 و 0:37 دقیقه ارسال شده است

از زحمات تیم مدیریت سایت و همکاری تک تک اعضای سایت سپاسگذاریم. امیدواریم همیشه و در تمام مراحل نه فقط تنها در انتخابات به فکر آبادانی شهرمان باشیم.
گفت و گوهای جذابی که در این سایت به دست شما ایجاد شده بود زمینه ای بود تا افراد اصلح را بشناسیم و دیدگاه هایمان را مورد نقد و بررسی قرار دهیم تا در نهایت هدفی مشخص را در دست گیریم و برای رسیدن به ان تلاش کنیم.
به امید دیدار دوباره برای رسیدن به افقی روشن تر
آرزومند موفقیت روزافزون شما و تمام اعضای محترم سایت
در پناه حق
پایدار باشید

این نظر توسط علی در تاریخ 1392/04/02 و 18:40 دقیقه ارسال شده است

امیدوارم همیشه و همه جا پیروز ،موفق،سربلند و سرفراز باشید

این نظر توسط کوارتز در تاریخ 1392/04/02 و 15:18 دقیقه ارسال شده است

سلام. واقعا یه خسته نباشید به شما و به همه ی کاربران این پایگاه باید گفت که در این مدت تمام تلاش خود را گذاشتند برای ایجاد انتخاباتی پر شور و پر شعور . انشاالله در کارهای بعدیتان همراه شما باشیم زیرا تجربه ای خوبی در این مدت کسب کردیم و دیدگاه ها و نظرات مختلفی را دیدیم که باعث هر چه پخته تر شدن مباحث و اعتقاداتمان گردید . به امید آبادانی " گرگاب سیتی "


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 110
  • کل نظرات : 436
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 75
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 34
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 197
  • بازدید ماه : 132
  • بازدید سال : 4,241
  • بازدید کلی : 227,950