loading...
پایگاه اینترنتی انتخابات شهر گرگاب
تیزبین بازدید : 1335 چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 نظرات (1)

 

اسامی اعضای  هیات اجرایی انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه

·          دکتر محمد حق شناس

·          حجت الاسلام دیانی

·          علی سرخیل

·          حجت الاسلام بقایی

·          اسد جهانگیری

·          مهدی رفیعی

·          رمضان الله وکیل

·          رضا تجاء

اعضای هیات نظارت چهارمین دوره شورای اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه

·          حسن گرامی

·          محمدحسین حق شناس جزی

·          مهران مرادی

·          احمدرضا پدران

·          دکتر محمدرضا روستا

بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها و رسیدگی به شكایت آنها مهمترین وظیفه هیاتهای اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستاست.

همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا در هر شهرستان به ریاست فرماندار و عضویت رئیس اداره ثبت احوال، رئیس آموزش و پرورش ‌و هشت نفر از معتمدان در محدوده شهرستان، هیات اجرایی تشكیل می‌شود.

هیأتهای اجرائی مسئول صحت برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه خود بوده و موظف هستند به منظور احراز شرایط داوطلبان درباره هر یك از داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر،‌ حسب مورد از مراجع ذی‌ربط از قبیل اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری، ثبت احوال استعلام نماید. این مراجع مهم موظف هستند ظرف مدت 10 روز از تاریخ وصول استعلام، نسبت به موارد استعلام كتباً پاسخ دهند.

هیأتهای اجرائی پس از دریافت نتیجه رسیدگی به سوابق داوطلبان موظفند ظرف مدت یك هفته به صورت محرمانه به صلاحیت داوطلبان رسیدگی و‌ نتیجه را اعلام نمایند.

نظر هیأت‌های اجرائی بخش و شهرستان، مبنی بر تأیید صلاحیت داوطلبان با تأیید هیأت‌های نظارت شهرستان وبخش‌معتبر است و چنانچه ظرف هفت روز از تاریخ دریافت نتیجه رسیدگی صلاحیت داوطلبان، هیأت نظارت مربوط درباره داوطلب یا داوطلبان‌نظر خود را اعلام نكند، نظر هیأت اجرائی ملاك عمل خواهدبود.

البته هیأتهای اجرائی مكلفند در انجام وظایف خود بی‌طرفی كامل را رعایت نمایند و در صورت تخلف، فرماندار یا بخشدار موظف است‌ با رأی اكثریت اعضاء هیأت اجرائی نسبت به تعویض هر یك از معتمدین هیأت اجرائی و در مواردی كه انحلال هیأت اجرائی ضروری باشد با تأیید‌استاندار و هیأت نظارت استان اقدام نماید.

تشكیل مجدد هیأت اجرائی با رعایت مقررات مندرج در این قانون انجام می‌گیرد و تصمیمات متخذه هیأت‌اجرائی منحله عنداللزوم وسیله هیأت اجرائی جدید قبل از انقضای مهلت قانونی رسیدگی به صلاحیت داوطلبان قابل تجدید نظر خواهد بود.

داوطلبان شركت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا و شهر كه صلاحیت آنان در هیأت اجرائی رد شده است می‌توانند ظرف مدت چهار ‌روز از تاریخ اعلام اسامی نامزدهای انتخاباتی شكایت خود را به ترتیب داوطلبان شورای اسلامی روستا به هیأت نظارت شهرستان و داوطلبان شورای‌اسلامی شهر به هیأت نظارت استان تسلیم نمایند.

شاكیان می‌توانند شكایت خود را ظرف مهلت مقرر به هیأت اجرائی مربوط نیز تسلیم نمایند. هیأت اجرائی موظف است بلافاصله‌شكایات دریافتی را به هیأت نظارت ذی‌ربط ارسال نماید.

هیأت نظارت موظف است ظرف مدت 10 ‌روز از تاریخ دریافت شكایات به آنها رسیدگی و نتیجه را به هیأت اجرائی مربوط اعلام‌نماید. نظر هیأت نظارت در این خصوص قطعی و لازم‌الاجراء است.

فرماندار یا بخشدار به عنوان رئیس هیأت اجرائی موظف است پس از وصول نظریه هیأت نظارت، اسامی آن تعداد از داوطلبانی را نیز كه صلاحیت آنان مورد تأیید هیأت‌نظارت قرار گرفته است ظرف سه روز از طریق انتشار آگهی به اطلاع اهالی برساند.

هیأتهای اجرائی موظفند از تاریخ اعلام نهایی صلاحیت داوطلبان تا دو روز پس از اعلام نتیجه اخذ رأی انتخابات شكایت واصله را‌بپذیرند و از تاریخ دریافت شكایات ظرف مدت پنج روز در جلسه مشترك هیأت اجرائی و هیأت نظارت به آنها رسیدگی و اخذ تصمیم نمایند.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مردم در تاریخ 1392/03/24 و 15:23 دقیقه ارسال شده است

آیا اعضا شورا به قسم پایبندن؟ پس این دستو پا زدن برای خدمت به خلق ؟ از وضع آنها معلومه که برای چه این همه تلاش برای کاندید شدن در مردم زیاده یا حتی تلاش برای تبلیغ کاندید ها . روزی تمتم این تلاش ها برای مردم سوال بزرگی میشه که با جواب های کوچیک اعضاء شورا نمیخوابه .و اون روز نزدیک حتی برای اعضاء قبلی .


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 110
  • کل نظرات : 436
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 75
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 59
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 233
  • بازدید ماه : 168
  • بازدید سال : 4,277
  • بازدید کلی : 227,986