loading...
پایگاه اینترنتی انتخابات شهر گرگاب
mohamad بازدید : 168 چهارشنبه 21 فروردین 1392 نظرات (2)

 

اگر چه همه ی ما خوب می دانیم که همه ی اقشار جامعه باید در تمام امورات اجرایی و تصمیم گیری حضور فعال داشته باشند و فارغ از نوع جنسیت یا سن باید هر کدام بنا به شایستگی و استعداد خود قسمتی از نیازهای جامعه را با تلاش و کوشش خود پر کنند  و هر کدام بنا به توانایی خود  بار مسئولیت و وظیفه ای که از دستشان بر می اید برای رشد و ترقی ؛ ابادانی و ساختن جامعه ای عاری از هر عیب و نقصی را  بدوش بکشند.

و البته این حق را  برای همه قائل هستیم که خود  سرنوشت  اجتماعی خود را رقم بزنند. پس جای تعجب نیست که حضور خانم ها ی کاندیدا که خود نیمی از جمعیت جامعه ما را تشکیل می دهند برای ما امری ارزشمند  و قابل تقدیر باشد چرا که انها نیز به عنوان نماینده ای از اقشار جامعه قصد ان  دارند که همگام با مردان که روزگاری بیشتر رسم بود که در فعل و انفعلات اداری و اجرایی حضور پر رنگ تری داشته باشند حرکت نمایند ...

 اما سوالی  که در این بین وجود دارد و خوب است قبل از حضور خانم ها  به عنوان کاندیدا به ان پاسخ داده شود از این قرار است که :

*****ایا شورای شهر گرگاب ظرفیت حضور یک عضو  خانم را دارد ؟؟؟ پاسخ دادن به این سوال چندان سخت نیست و من این بار به دور از هر گونه مصلحت اندیشی به شما می گویم نه!چرا که اگر مقداری به نوع تفکر حاکم بر جامعه و فعالیت های مدنی بانوان جامعه نگاه کنید خواهید فهمید که عضو خانم شورای شهر اگر هم در بهترین شرایط ممکن  باشد باز هم جنبه تزئینی خواهد داشت تجربه حضور یک خانم در شورای شهر فعلی موءید ان است.

و اما به چه دلا یلی ؟؟؟؟؟  به دلایلی که به  صورت پرسش استفهامی مطرح می گردد  :

الف:ایا یک عضو خانم شورا را می توان  به خاطر عملکردش باز خواست کرد . (این حداقل پاسخگویی توسط یک عضو شورا است ) یا مثلا از او خواست در جلسه پرسش و پاسخ حضور یابد  و به مطالبات مردمی  پاسخ دهد همان گونه که نظیر ان را در این یکی دو سال در مساجد شهر دیدیم ؟

ب:ایا عضو خانم شورا مثل بقیه اعضای شورای شهر  توان داشتن ارتباط مستمر با همه ی مردم را خواهد داشت . با وجود محدودیت های زیاد؟؟؟

ج:ایا عضو خانم شورا می تواند به مرکز شهرستان و استان و پایتخت کشور برود و خواستار مطالبات مردم شود ؟؟؟و اگر می تواند شخص کاندیداهای فعلی  حاضر به چنین کاری در صورت پیروزی  هستند ؟؟؟

د:ایا عضو خانم شورا می تواند مثل بقیه اعضا در جلسات پر حاشیه بدون هیچ محدودیتی حضور یابد یا در جلسه ای  پر تنش شر کت نماید که احتمال بالا گرفتن اختلافات زیاد است و انگاه بر روی سخن خود پا فشاری کند ؟؟؟.

پ:ایا عضو خانم  شورا محدودیتی برای حضور در هر مکانی  برای بررسی و نظارت و ... برای عمل به مسئولیت خود  ندارد ؟

در صورتی که پاسختان تا اینجای کار مثبت است و شخص کاندیدایی  خانم هیچ کدام از محدودیتها ی بالا را ندارند می توانید به عملکرد مثبت عضو خانم شورا امید وار باشید.

و اما اگر پاسختان منفی است بدانید که حتی اگر او همجنس شما هم باشد حضور او در بین منتخبین شورای شهر بیشتر جنبه « بود ولی اثری نداشت» خواهد بود یعنی اینکه ما یک خانم عضو شورا داریم ولی ایشان صرفا در جلسات مختلف حضور یافته ممکن است گاه و بی گاه چند کلمه ای صحبت نماید و اخر سر هم صورت جلسه و انچه تصویب شده است را امضا نموده و بعد می رود تا جلسه ای دیگر ... البته حضور او در جلسات و قرار گرفتن او در گوشه ای از جلسه به دور از مرکز یت تصصمیم گیری در صورتی خواهد بود که ایشان خجالتی نباشند و .....

 قطعا مطرح کردن این موضوع می تواند از سوی برخی مرا متهم به سنت گرایی ؛ مرد سالاری یا عناوینی مثل این نماید . ولی باور بفر مایید که هدف  ما  باید صرفا کارائی و عملکرد افراد شایسته  باشد فارغ از در نظر گرفتن اینکه جوان یا مسن بودن ؛ زن بودن یا مرد بودن  افراد ...و این یعنی اینکه من به عنوان یک شهروند باید با دید اینکه چه کسی برای جامعه بهتر می تواند کار کند انتخاب نمایم ... و بس .

با اغوش باز پذیرای نظرات گرم شما دوستان گل و بزرگوار خودم هستم

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط گرگابی در تاریخ 1392/01/22 و 20:14 دقیقه ارسال شده است

به نام خدا
دوستان عزیز سلام،
به دقت مطالبتان را مطالعه کردم و باعث خوشحالی است که در شهرمان چنین نخبگانی داریم که از زوایای مختلف موضوعات را بررسی و واکاوی می نمایند و قدرت ارائه تحلیل دارند و بر اساس تشخیص خود نمایندگان خود را انتخاب می نمایند.
1-اگر ما قانون مدار باشیم قانون اجازه فعالیت خانمها در عرصه انتخابات شورای اسلامی شهر را داده است و لزومی ندارد ما راجع به اصل موضوع مناقشه داشته باشیم.
2-اصل موضوع انتخابات نیز براین است که از بین کاندیداها فرد اصلح با تشخیص و رای افراد جامعه انتخاب می شوند مثلا"اگر برآیند تشخیص جامعه این بود که مجموع توانمندی فلان آقا یا خانم (که ممکن است کم سن و سال و مجرد و بی تجربه است )از مجموع توانمندی فلان آقا یا خانم (که ممکن است مسن و باتجربه و روابط عمومی قوی در سطح شهر و شهرستان و استان و حتی سطح کشور دارد) بالاتر است و به عنوان عضو شورا انتخاب شد طبق قانون نماینده همه اقشار جامعه است و بایستی منافع و مصالح کل جامعه را در نظر بگیرد و فعالانه به فعالیت های خویش در چهارچوب قانون عمل نماید و اگر به هر دلیلی نتواند به و ظایف خود عمل نماید یعنی ضعیف عمل نماید به مردم ضربه زده و خیانت به آراء جامعه است که به توانمندی ایشان اعتماد کرده اند و فرصت خدمت گذاری را از سایر افراد توانمند دریغ کرده اند بنابراین بهتر است آحاد جامعه با توجه به جمیع جهات افراد را انتخاب نمایند و اعضاء منتخب(چه خانم و چه آقا) نیز خود را برای حل مشکلات و موانع آماده و پاسخگو باشند و حرمت ها و حریم ها را رعایت نمایند.
3-این نکته نیز قابل یادآوری است که چیزی به اسم تقسیم کار نیز داریم و در قانون برای پیشبرد اهداف شورای اسلامی رئیس و ... در نظر گرفته شده که دغدقه دوستان مدیریت را مرتفع می نماید و لزومی ندارد که همه اعضاء همه موضوعات را خاص و ویژه پیگیری و در همه مکانها و جلسات شرکت نمایند بلکه شورا یک هویت حقوقی دارد که هر یک از اعضاء بنا به شرایط و با تقسیم کار می توانند مسئولیت پیگیری موضوعات را بر عهده گیرند و در صورتی که نتوانند با هم تعامل و همکاری نمایند نشانه ضعف افراد و مجموعه است(چیزی که در شورای فعلی حاکم بود و ضربه های اساسی به پیشرفت شهر گرگاب زده است).
4-این نکته نیز باید مد نظر قرار گیرد که مطالبات مردم و اقشار مختلف جامعه می تواند از طریق نمایندگان آنها و یا کانونهائی که با همین اهداف تشکیل شده یا می شود به گوش مسئولین و شورای اسلامی شهر برسد و از امکانات ارتباطی موجود نیز نباید غافل شد و دغدقه عدالت طلبان مرتفع خواهد شد.
5-بررسی و تجزیه و تحلیل میزان مشارکت و فعالیت و نحوه تعامل اعضاء شورای اسلامی شهر گرگاب در دوره فعلی نیز می تواند ما را در انتخاب بهتر و اصلح یاری نماید که کمتر به آن توجه می شود یعنی نقش تجربه را جدی نگرفته ایم و ممکن است مجددا" تجربیات تلخ گذشته تکرار شود.
با توجه به مطالب فوق باید قبول کنیم 5 سال است شهر شده ایم و طبق قانون با ما به عنوان شهر رفتار می شود لذا حرفها و تصمیمات ما باید هویت شهر اسلامی را یاد آوری نماید.

این نظر توسط ماندگار در تاریخ 1392/01/22 و 12:12 دقیقه ارسال شده است

سلام
اظهار نظر کردن در این رابطه تا حدودی مشکل است اما با دلایلی که شما بر شمردید به نظرم در شرایط فعلی حضور خانم ها مشکلی از مشکلات شهر را حل نمی کند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 110
  • کل نظرات : 436
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 75
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 34
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 192
  • بازدید ماه : 127
  • بازدید سال : 4,236
  • بازدید کلی : 227,945